Úvod

Vítejte na stránkách karbanického učně Garryho Pokera, černovlasého chlapce bez brýlí a s očima neznámé barvy (a s jizvou na zadku).
Račte vstoupit do světa prachsprosté parodie na příběhy jednoho nejmenovaného nezletilého kouzelníka: Harryho Pottera. Asi není správné jmenovat nejmenované kouzelníky, ale chceme, aby tyto stránky našli i lidé, co napíší do vyhledávače Harry Potter parodie, protože tohle je parodie na Harryho Pottera (skvěle, už je to tady třikrát!).

sobota 5. září 2015

5-8: Profesorka Bumbrlíková

Kapitola osmá přichází s tradičním úkolem: je třeba nejen studentům, ale i čtenářům připomenout, že už skutečně začal školní rok a s ním výuka. Nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je pomocí úryvků z úvodních hodin několika nejdůležitějších předmětů (a věštění z karet).

Profesorka Bumbrlíková


Díky za každé nové školní ráno

„TO SE BOJÍ, ŽE SE ZCVOKNE, JESTLI SE MNOU BUDE VE STEJNÉ MÍSTNOSTI?“ probudil Garry Vona a Debila.
„Nechápu, jak by to mohlo někoho napadnout,“ zamžoural rozespale Von. „Co se u všech křížových spodků děje?“
„ŠIMEK SE KRČÍ TÁMHLE ZA DVEŘMI!“ ukázal Garry.
„Jdeme na snídani,“ odsekl Dan, který si právě ve spěchu nazouval boty. „Nelam si s tím hlavu, je jen…“
„JEN CVOK?! SNÍDANĚ DNESKA NENÍ! JÍDELNA VAŘÍ AŽ OD OBĚDA!“
„To nevadí, stejně jdeme!“ ozvalo se z chodby.
„Taky bychom měli jít sehnat nějakou snídani,“ povzdechl si Von a začal pátrat po čistých – a po chvíli aspoň po nějakých – ponožkách. „Slyšel jsem Emana Áberfábrdomine, jak říká, že si přivezl z domova pečenou…“
„JAK DLOUHO TO BUDU MUSET JEŠTĚ SNÁŠET!“ zuřil Garry. „PROČ SE NA MĚ VŠICHNI DÍVAJÍ JAKO NA BLÁZNA?!“
„Možná proto, že si navlékáš trenky přes pyžamo,“ zabručel Von. „Zkus to brát z té lepší stránky, Garry.“
„JAKÉ LEPŠÍ STRÁNKY?!“
„Možná se na tebe dívají jako na cvoka, ale dovedeš si představit, jak by se na tebe dívali, kdyby věděli, že jsi Ty-tušíš-čí-syn?“
„Garry je syn Ty-tušíš-koho?“ zašeptal vyděšeně Debil. Pak rychle popadl školní uniformu, jednu botu a z neznámého důvodu i polštář a pelášil pryč.
„Cože?!“ vyklonila se z okna pod nimi Brownie Levandulová. „Garry je syn Ty-tušíš-koho?“
„Promiň,“ zrudl Von.
„Kde jste?“ vyrušilo je zaklepání na dveře a o vteřinu později vstup Hormony na scénu.
„CO SEM LEZEŠ?!“ hodil po ní Garry vršek od pyžama. „CO KDYBYCH NA SOBĚ ZROVNA NIC NEMĚL?“
„Vždycky jsem myslela, že přesně po tom tvoje exhibicionistická dušička touží,“ odpověděla Hormona. „Ale neboj, počítala jsem s tím… už můžu otevřít oči? Au! To nemůžete tu skříň zavírat!“
„Nemůžeme, dveře se zasekly o hromadu Debilových učebnic,“ vysvětlil Von.
Hormona se chytila za čelo. Jednak ze zoufalství, jednak aby si ohmatala čerstvě získanou bouli. „Mám dvě otázky. První: Proč nám Garry všem připravil takový budíček, že to snad probudilo i vrátného? Druhá: Nevíte, co je to najednou venku za povyk?“
„Povyk?“ divil se Von.
„Všichni utíkají v pyžamech ven a křičí jako o život,“ mávla rukou směrem k chodbě. „Nejdřív Brownie vyběhla za Palmou a Pastou a za chvíli to na chodbě vypadalo jako při neohlášeném požárním cvičení.“
„Možná jsem se tak trochu zmínil, že Ten-jehož-jméno-neumíme-vyslovit je Garryho otec,“ zamumlal Von.
„Zvláštní,“ pokrčila rameny Hormona „Myslela jsem, že už to všichni vědí. Ačkoli, když nad tím tak uvažuju, Trumpál asi nechtěl, aby se to rozšířilo mezi lidi a vznikala zbytečná panika.“
„Tak se o tom měl zmínit,“ zamračil se Von.
„To si časem sedne,“ odfrkl si Garry. „Vždyť celý druhý rok si o mně mysleli, že jsem potomek Zůstavitele, a teď mě mají zase rádi.“
„Technicky vzato, pokud je Doktor Vrdlmrsmrst Zmizeluzlův potomek, tak ty jako jeho syn logicky taky,“ řekla Hormona. „Nechci tím říct, že se tě tehdy všichni báli oprávněně, ale měli pravdu. Náhodou. Jdeme?“
„Mimochodem, ještě jste mi neřekli, co Garryho po ránu tak vytočilo, že nás oblažil svým pronikavým hláskem,“ připomněla Hormona, když sestoupili po schodišti a procházeli klubovnou.
„ŠIMEK!“ zavrčel Garry.
„Šimek věří tomu, co se píše v Kartáři,“ rozvedl to Von.
„To říkal už včera,“ řekla Hormona. „Mimochodem, Brownie tomu věří taky.“
„TAK TO JSTE SI VEČER URČITĚ HEZKY POKECALY O TOM, JAKÝ JSEM UŽVANĚNÝ SPRATEK, CO?“
„Jedna, dva, tři, čtyři, pět, šest, sedm osm, devět, deset. Ne,“ odvětila. „Říkala, že jí to vůbec nevadí, že jako zloduch ji přitahuješ ještě mnohem víc. A že kdyby to věděla, tak by nikdy neslíbila Támhleté, že se tě už nikdy nedotkne.“
„COŽE? BROWNIE SLÍBILA TÁMHLETÉ, ŽE SE MĚ UŽ NIKDY NEDOTKNE?! TO SE DOMLOUVAJÍ ZA MÝMI ZÁDY A ANI SE MĚ NEZEPTAJÍ NA MŮJ NÁZOR?!“ kopl Garry vzteky do dveří Černého domku.
Hormona si povzdechla. „Jak by řekl Hybrid: Tohle jsem ti asi neměla říkat! A bylo by fajn, kdyby sis na nás přestal vybíjet vztek!“
„Proč by to bylo fajn?“ zašklebil se zarputile Garry.
„Protože se chováš jako nesnesitelný hysterický pitomec!“ okřikla ho Hormona a podpořila svůj argument dobře mířenou ranou Rozdáváním a mícháním pro pokročilé. „Copak jste neposlouchali, co nám Trumpál včera zpíval?“
„Nic podstatného! Nic podstatného! Boha jeho! Yes, Nigruzzz Rulezzz!“ zanotoval si Von.
„Tohle jsem nemyslela!“ umlčela ho Hormona. „Copak jste vůbec nepochopili, jaké měla jeho písnička poselství?“
„Ona měla nějaké poselství?“ lekl se Garry.
„Že nám hrozí nebezpečí, že by se všechny koleje měly sjednotit a čelit mu společně, že jedině tak můžeme Vrdlmrsmrsta porazit… vážně, nechtěl by sis vyčistit kolena?“
„Kolena?“ divil se Garry.
„Protože ničím jiným evidentně neposloucháš!“
„Nevím, proč bychom se měli paktovat se Zmizeluzlem,“ nesouhlasil Von.
„Neberte to tak vážně,“ pohodila Hormona hlavou. „Ostatně, když Zmizeluzlův potomek může chodit do Poblilvíru, takové rozdíly mezi kolejemi být nemůžou.“
„K nám chodí nějaký Zmizeluzel?“ vycenil Von zuby a sevřel pěsti. „Ukaž mi ho!“
„Ty si taky umyj kolena!“ schytal Von svoji dávku Rozdávání a míchání pro pokročilé.
„Nestarejte se o cizí kolena, slečno Dangerová,“ zastavila je v průchodu profesorka McDonaldová. „Pokere, počítáte doufám s tím konkurzem v pátek odpoledne?“
„Konkurzem?“ nechápal Garry.
„Jako každý rok opustilo poblilvírský fotbalový tým několik klíčových hráčů. Například Oldřich Dub,“ řekla důrazně profesorka. „Myslela jsem, že jako nový kapitán poblilvírského fotbalového mužstva, Pokere, se budete rád podílet na výběru nových tváří. V půl čtvrté na fotbalovém hřišti.“
„Nový kapitán?“ nafoukl se Garry. „Konečně skutečný vůdce, který dovede Poblilvír po dlouhých letech čekání k ligovému vítězství!“
„Vyhráli jsme už loni, Pokere,“ zpražila ho McDonaldová, „tak zklidněte hormony.“
„Já jsem klidná,“ zabrblala Hormona.
„Ona vás ta legrace přejde,“ zamračila se profesorka McDonaldová. „Tady máte rozvrhy. Vlezlej, Dangerová, koukejte je rozdat svým spolužákům.“
„Co to má znamenat?!“ rozkřikl se Von, když profesorka odkráčela. „Ve středu máme obranu proti švindlování celý den! Bez přestávky na oběd!“
Hormona se zamračila. „To musí být nějaká chyba. My taky!“

Hodiny začínají

„Hola, kamarádos! Hola, el šéfo!“ srazili se s nimi vzápětí na schodišti Tenerifos a Ounennéz. „Kde esta… Rosdauání a mičání?“
„Cože?“ nechápal Garry.
„Oni takhle prostě mluví,“ řekla Hormona. „To jsou tvoji noví spolužáci z ciziny, Tenerifos Dredoín Numero Uno a Ounennéz Afroman Sexybeast.“
„CO?! MOJI SPOLUŽÁCI MAJÍ MNOHEM VÍC COOL A SEXY JMÉNA NEŽ JÁ?! JÁ SE CHCI JMENOVAT NUMERO UNO A SEXYBEAST!“
„Pozdě,“ ušklíbl se Ounennéz. „Teda, sou lejt, jór pech.“
„Nos in hary,“ začal ho táhnout pryč Tenerifos. „Hledat Rosda…vaní a…“
„To snad ne!“ praštil Von o zem se stohem rozvrhů třetího ročníku. „Rozdávání a míchání v pondělí ráno? Zabijte mě!“
„Sí, sí,“ přikyvoval Tenerifos.
„Aňo numero tři, sou hárd,“ souhlasil Ounennéz. „Difiklt studios, ach ouvej! Tenkrát málem propadnout!“
„Tenkrát?“ divil se Von. „Vy studujete podruhé nebo co?“
Ounennéz se místo odpovědi jenom zasmál a oba utíkali po schodech dolů.
„Myslíte, že tenhle ročník bude opravdu tak náročný?“ znejistěl Garry.
„Pch,“ odfrkla si Hormona. „Třeťák byl hračka.“
„Možná pro tebe,“ zoufal si Von. „Tolik nových předmětů! Žolíky! Mariáš! Taroky! A to nemluvím o volitelných předmětech… proč jsem si jich proboha vybral tolik?“
„A to váš čeká ještě poradna pro výběr povolání,“ připomněla Hormona. „Abyste věděli, které předměty si máte zvolit do příštího roku k závěrečným zkouškám.“
„Vůbec se nemyslí na lidi, jako jsem já,“ povzdechl si Garry, když studoval tabulku předmětů. „Proč nemůžou otevřít předměty jako Utrácení pohádkového dědictví nebo Flákání se celý život? Pak mě společnost nesmí soudit, když to budu dělat špatně… a co vy? Vy víte, co byste chtěli dělat, až dokončíte školu?“
„Ani ne,“ zamračil se na něj znechuceně Von. „Leda… možná snad…“
„Co?“ vyzvídal Garry.
„Bylo by docela fajn být bystrokartem,“ dumal Von. „Protože… hádám, že místo rozhodčího v extralize juniorek ve svlékacím pokeru nikdy nedostanu. Přitom bych to klidně dělal zadarmo!“
„To každý,“ zasnil se Garry. „Já bych jim klidně celou ligu sponzoroval, jen abych v ní mohl soudcovat.“
„Pánové,“ vyrušila je Hormona z transu. „Pro vaši informaci: Protože jsem vám na táboře nevěřila, že taková práce existuje, tak jsem si to šla ověřit…“
„Do knihovny,“ doplnili Garry s Vonem.
„…do knihovny a podle pravidel českého karetního svazu mohou rozhodčími v ženských juniorských soutěžích být pouze ženy. Takže…“
„Tak proto žádného z mých bratrů nikdy nevzali!“ zvolal Von. „Hm… když o tom teď přemýšlím, tak si o naší rodině musí myslet, že jsme idioti.“
„Nevím, proč by v tomhle měl být český karetní svaz nějakou výjimkou,“ odtušil Garry.
„Možná bych to vlastně mohla zkusit já. Rozhodcovat v pokerové lize nemůže být tak složité,“ vychutnala si jejich závistivé pohledy Hormona. „Ale máte štěstí. Mám v plánu dělat v životě něco užitečného.“
Garry s Vonem si dali hodně záležet, aby nepukli vzteky.
„Nikdy by mě nenapadlo, že tohle někdy řeknu,“ odvětil nakonec pomalu Garry, „ale pojďme už radši na hodinu rozdávání a míchání.“
„Hezké pondělní ráno,“ prohlásil Grape po příchodu do třídy hlasem, který do představy většiny žáků o hezkém pondělním ránu vůbec nezapadal, „věřím, že jste určitě rádi, že první hodinou týdne je váš oblíbený předmět.“
„Ne, první hodinou týdne je rozdávání a míchání,“ zabručel Garry.
„Na nic jsem se vás neptal, Pokere,“ ucedil chladně Grape. „Až budu chtít slyšet váš názor, tak vás vyvolám. Do té doby zkuste zamknout svoji pokeří tlamu na sedm západů.“
Garry kupodivu opravdu zmlknul.
„Než začneme dnešní hodinu, rád bych vás upozornil, že letošní závěrečné hodnocení z tohoto předmětu může významně ovlivnit vaši budoucnost,“ přejel pohledem celou třídu. „Pouze ti, kteří budou mít na letošním vysvědčení hodnocení výborně, se budou moci přihlásit ve čtvrtém ročníku do výběrového předmětu Seminář míchání a rozdávání.“
„Celej žhavej,“ ucedil Garry.
„Ještě slovo, Pokere, a zavolám madam Pommes-Fritesovou, aby vám kleštěmi vyrvala hlasivky. Bez narkózy a bez dezinfekce,“ bouchl Grape do Garryho stolu. „Takže buďte opatrný, protože jediné, co mě ještě drží při smyslech, je představa, že už tu budete jenom dva mizerné roky!“
„Co když propadnu?“
„To teda nepropadnete!“ vyštěkl Grape. „I kdybych musel obejít všechny své kolegy a prosit je na kolenou, aby vás nechali projít, tuhle školu prostě dokončíte včas, a pak zmizíte z mého života, jasné!“
Garry se pousmál. „Konečně se na něčem shodneme.“
„Ticho!“ zasyčel Grape, když se třída rozesmála. „Každý si hned vezme dva balíčky dvouhlavých mariášových karet, smíchá je do sebe, a poté je roztřídí. Samozřejmě bez toho, aby se díval na lícovou stranu. Máte na to dvě minuty. Na co ještě čekáte, Pokere?“
Garry otráveně zalovil v brašně a dal se do práce. Srovnal oba balíčky na stůl vedle sebe, přes roh je spojil do sebe a začal je pomalu míchat. Když po minutě a půl viděl, že Grape začíná kontrolovat výsledky v prvních řadách, jednoduše rozházel karty do dvou hromádek.
„Opravdu, Pokere?“ přistoupil profesor k jeho stolu. „Opravdu měl jeden z vašich balíčků 33 karet a druhý 30?“ Začal karty jednu po druhé pomalu otáčet. „I když pominu, že jedna karta vám zjevně chybí úplně, je to žalostné. Takže všichni si roztřiďte svoje balíčky a začněte znova. Poděkovat můžete tady Pokerovi, který si zjevně myslí, že když má slavné rodiče, učení a trénink jsou pod jeho úroveň. Tentokrát na to máte minutu pade…“
„CO SI O SOBĚ MYSLÍTE?!“ vyskočil z lavice Garry, v kterém to vřelo už od prvního Grapeova slova. „BAVÍ VÁS MĚ TAKHLE VEŘEJNĚ PONIŽOVAT?! MNĚ JE NĚJAKÉ ROZDÁVÁNÍ A MÍCHÁNÍ ÚPLNĚ U PRDELE, TAK MĚ NECHTE SI TADY VZADU V KLIDU KRESLIT KOSOČTVERCE DO LAVICE A JÁ VÁM ZASE NEBUDU KECAT DO VÝKLADU!“
Po tichém zaklepání, které stejně zaniklo v Garryho slovech, vklouzla dovnitř po špičkách Hormona Dangerová a postavila na katedru velký kovový svícen. „Myslela jsem, že by se vám mohl hodit,“ zašeptala a zase zmizela.
„Tohle Grape už fakt přehnal!“ bručel Garry u oběda a ledoval si pravý spánek. „Copak se to smí, mlátit studenty svícnem po hlavě?“
Von předstíral, že neslyší a sehnul se k talíři buchtiček se šodó, až se do něj téměř zabořil nosem. Támhleta se zase pilně věnovala lovení těstovinových písmenek z vývaru a jejich rovnání podle abecedy. Hormona Garryho jednoduše ignorovala a nikdo další už u stolu nebyl.
„A ten domácí úkol!“ rozčiloval se dál Garry. „Napsat pět stránek o míchání karet v mariáši!“
„V mariáši se karty nemíchají,“ řekla Hormona bezbarvě.
„TO JE ÚPLNĚ JEDNO! POŘÁD JE TO PĚT STRÁNEK! PROČ?!“
„Tohle je škola, Garry,“ uštědřila Hormona další marnou ránu jedné z lopatek Garryho větrného mlýna. „A jestli si chceš stěžovat, tak pro tvoji informaci, loni jsme těch stránek museli napsat deset.“
„To se hodí, můžeš nám to dát a my si to s Garrym rozdělíme napůl,“ usmál se Von.
„A co já?“ protestovala Támhleta.
„Všichni tři si to napíšete sami,“ řekla důrazně Hormona.
„Toho bohdá nebude, aby si Von Vlezlej někdy psal svůj úkol sám!“ bránil svou nečest Von. „Navíc odmítám psát úkoly pro někoho, kdo je služebníkem Toho-jehož-jméno-neumíme-vyslovit. Stávkuju!“ založil ruce na prsou.
„Grape je členem Neřádu!“ sykla Hormona.
„Z černé trojky se nestane červená,“ mudroval Von. „Je naprosto jasné, že Grape pořád pracuje pro Vy-tušíte-koho! Trumpál se chová jako vymaštěný idiot, když Grapeovi věří.“
Támhleta se opatrně rozhlédla. „Vypadá to, že Hybrid je opravdu pryč,“ povzdechla si.
„Nemyslíš, že to je Trumpálova věc, komu bude věřit a komu ne?“ odsekla Hormona. „Nebo čekáš, že ti ke všem svým rozhodnutím bude posílat písemná zdůvodnění na patnáct stran A4? Stejně bys je nečetl a hodil do koše, tak nevím, na co si stěžuješ…“
„NECHTE TOHO, VY DVA!“ okřikl je Garry a praštil se svým talířem o stůl. „NEMŮŽETE TOHO NECHAT? Z TOHO BY JEDNOMU PŘESKOČILO, JAK SE POŘÁD JEN HÁDÁTE A KŘIČÍTE NA SEBE!“
„Svícen,“ hrklo ve Vonovi. „Já ho tam zapomněl!“
Pozdní pondělní odpoledne bylo vyhrazeno věštění z karet. Věštění z karet bylo Garryho druhým nejneoblíbenějším předmětem, byť samozřejmě s mílovým odstupem za rozdáváním a mícháním. Vinu na tom neslo umístění učebny v nejvyšším patře Severní věže, výstřední osobnost profesorky Sevilly Tříhlavňové, a nesmyslné předpovědi, které byly podle všeho hlavní náplní předmětu.
Garry se posadil na své tradiční místo a za pár minut se do podkrovní učebny vydrápal i Von a zaujal místo vedle něj.
„Tak už se s Hormonou nehádáme, jestli tě to zajímá,“ řekl suše.
„Čemu vděčím za tu laskavost?“ ušklíbl se Garry.
„Tomu, že ona je na pasiáns pro pokročilé a já tady,“ odvětil Von. „A mám ti od ní vyřídit, že by bylo skvělé, kdyby sis na nás přestal vybíjet vztek.“
„JÁ SI NA NIKOM NEVYBÍJÍM VZTEK! JENOM SE VZTEKÁM, PROTOŽE MĚ VŠECHNO ŠTVE… A VŠICHNI MĚ ŠTVOU! A VŠUDE MĚ ŠTVOU! A VŽDY MĚ ŠTVOU!“
„V pohodě,“ uklidňoval ho Von. „Já jen vyřizuju vzkaz. To, že s ním souhlasím, je věc druhá,“ pokračoval. „Nemůžeme za to, že si pořád připadáš ublíženě.“
„JÁ SI NEPŘIPADÁM UBLÍŽENĚ! JÁ JSEM UBLÍŽENÝ! VRDLMRSMRST JE MŮJ OTEC A… KAM VŠICHNI BĚŽÍTE, ŘEKL JSEM SNAD NĚCO ŠPATNĚ?!“
„Já nevím, co je to popadlo, říkala jsem jim to už ráno,“ olízla si ret Brownie Levandulová a přisedla si těsně vedle Garryho. „Tak ty jsi skutečně syn Ty-tušíš-koho? A jsi taky takový zlý chlapec jako on?“ přejela mu prstem po hrudi.
„Hm… nemáš s tím žádné zkušenosti, že ne?“ vysoukal ze sebe Garry. „Nemělas přece nic s… Nejsi moje matka, že ne? Protože… U všech křížových spodků! To by bylo… ne…“
„Samozřejmě, že nejsem…“ začala Brownie, ale někdo ji přerušil. Protože když vás někdo popadne za límec a zvedá ze židle, dá se mluvit jen těžko.
„Já jsem tady taky,“ sevřela ji Támhleta pod krkem. „A něco jsme si slíbily, jestli se nepletu.“
„Je to tady!“ vykřil Von nadšeně. „Holčičí bitka! Já věděl, že to s sebou netahám zbytečně! Jenom pro tuhle příležitost s sebou nosím už dva roky v aktovce dvacet litrů bahna! Dovedeš si to představit, Garry? Rvačka v bahně! Ale ne… sakra… úplně mi to ztvrdlo!“
„To mi povídej,“ vzdychl Garry.

Komu zvoní obrana?

„Já se z toho zblázním,“ stěžoval si Von, když ve středu ráno pospíchali na celodenní blok obrany proti švindlování. „Pět stránek pro Grapea! Tři stránky pro Tříhlavňovou! Čtyři stránky pro Zkroceného! Deset stránek na žolíky pro toho učitele, co ani nevím, jak se jmenuje! Brr! Když si představím, že bych měl něco z toho udělat…“
„Z obrany snad žádný úkol nedostaneme,“ zadoufal Garry. „Bohatě stačí, že tam budeme muset sedět celý den.“
„Co je to vůbec za nesmysl, že všechny ročníky mají výuku dohromady?“ zamračila se Hormona. „Jak to může asi vypadat?“
„Peklospár měl Bumbrlíkovou včera,“ vzpomněla si Támhleta, „a Hanka říkala, že to bylo moc smutné.“
„To říkala i o květáku, co jsme měli k večeři,“ zapochyboval Garry.
„A měla pravdu,“ řekl Von. „Chce se mi z něj brečet ještě teď. A nejen brečet.“
Vešli do A11, největší učebny v polenském hradě, která nabízela kapacitu 60 míst, a zjistili, že profesorka Bumbrlíková už sedí na stupínku za katedrou. Když se všichni usadili, chvíli zápasila s tlačítky na stole. Po mnoha marných pokusech (a za pomoci Dana Koumese) se jí nakonec podařilo, aby žaluzie v oknech byly zatažené, promítací plátno rozvinuté a projektor zapnutý.
„Frk!“ popotáhla nahlas. „Dobré ráno, třído!“
Z auditoria se ozvalo pár zabručení.
„Takhle by to nešlo, frk!“ zamračila se. „Hezky vstaňte, já řeknu ‚Dobré ráno, třído,‘ a vy řeknete…“
„Dobré ráno, strýčku Fido,“ vyprskl Garry.
„Ne, to neřeknete,“ umlčela ho profesorka Bumbrlíková. „Kdo vůbec jsi, že si myslíš, že mě můžeš přerušovat? Frk!“
„To chcete říct, že mě neznáte?“ rozlítil se Garry. „Já jsem Garry Poker, chlapec, který vyhrál!“
„Frk,“ ušklíbla se Bumbrlíková. „V mojí třídě budeš jenom Ty tam vzadu za tím dlouhánem s tupým výrazem.“
„No dovolte!“ ohradil se Peter Bača.
„Všichni sednout. A teď schovejte všechno z lavic – balíčky karet, tužky, sešity – dejte ruce za záda a dávejte pozor.“
Třídou to zašumělo.
„To nebudeme hrát karty?!“ rozčiloval se Von.
„Jak mám asi bez tužky kreslit na lavici,“ stěžoval si Garry. „Nosem?“
„Jak si máme dělat poznámky?“ nechápala Hormona.
„Nijak,“ frkla Bumbrlíková. „Všechny potřebné informace ke složení zkoušky z obrany proti švindlování najdete v knize Propedeutický úvod základů obrany proti švindlování pro začátečníky od Vimprda Šmouly nebo si můžete stáhnout z internetu moje prezentace, v kterých je slovo od slova to samé… kam si myslíš, že jdeš, Ty s těma… no… knížkama?“
„Do knihovny,“ odpověděla Hormona a zastavila se ve dveřích. „Tady se o obraně proti švindlování zjevně nic nového nedozvím.“
Bumbrlíková zakřičela: „Zpátky! Frk! Kdo nebude mít stoprocentní účast v hodinách, tak tímhle předmětem projde jen přes mou mrtvolu!“
„To zní jako výzva,“ mrkl Garry na Vona.
Debil roztřeseně zvedl ruku. „A co když budu mít omluvenku z ošetřovny?“
„Frk! I kdybys byl upoután na lůžko, tak tě sem nechám přivézt!“
„Do… do… dobře.“
„Výborně, takže můžeme konečně začít? Frk!“ popotáhla. „Ty tady vepředu, co tu sedíš jak ňouma, pojď mi spustit Powerpoint.“
Dan Koumes se snažil zdržovat, jak mohl, ale po deseti minutách už byl křikem profesorky Bumbrlíkové donucen zapnout prezentaci. Na plátně se objevil první snímek.


„Budu zvracet,“ hlesl Von. „A není to kvůli tomu květáku.“
„Jů,“ vydechla Palma.
„Hele,“ dodala Pasta.
Profesorka Bumbrlíková je přejela přísným pohledem. „Frk! Dá se říct, že dosavadní výuka tohoto předmětu byla poněkud neseismatická,…“
„Nesystematická,“ zašeptala Hormona automaticky.
„…chechotická a…“
„Chaotická?“
„…repevilunantní.“
Hormona pokrčila rameny. „Tak to netuším ani já.“
„Neustálé střídání učitelů, kteří navíc jeden jako druhý naprosto inherovali osnovy schválené ministerstvem, vedlo k tomu, že nemáte znalosti, které jsou po vás požadovány u závěrečných zkoušek. Proto je potřeba začít s výukou tohoto předmětu úplně od začátku. A to platí pro všechny ročníky.“
„Ema má mámu. Máma mele maso,“ šeptla Hormona.
„Budeme postupovat přesně podle toho, jak má dle názoru Kamélia Fuče a celého ministerstva výuka vypadat. Jak se dostanu na další snímek?“
„Šipkou,“ chytil se za hlavu Dan Koumes.
„Kterou? Jsou tady čtyři.“
Dan otráveně vstal, došel ke katedře, zmáčknul příslušné tlačítko a šel se zase posadit.


„Schopnost bránit se proti švindlování ostatních je jedna z nejdůležitějších schopností každého velkého i malého karbaníka,“ začala číst Bumbrlíková. „Už jako děti byste se měli naučit rozpoznat, kdy váš protivník hraje poctivě a kdy podvádí. Pojďme si nyní společně ukázat některé triky, které oškliví a zlí podvodníci občas používají: co schovávají v rukávu, jak si označují dobré karty, jak dokážou rozptýlit vaší pozornost. Pamatujte: abyste je porazili, musíte být lepší než oni a jejich triky včas odhalit! Hlavně ale vězte, že je to jen hra!“
Garry vyskočil jako čertík. „HRA?! DOKTOR VRDLMRSMRST SE VRÁTIL, TAK NETVRĎTE, ŽE OBRANA PROTI ŠVINDLOVÁNÍ JE JENOM HRA!“
„Co jsi to řekl, Ty tam vzadu za tím dlouhánem s tupým výrazem?“
„DOKTOR VRDLMRSMRST SE VRÁTIL!“ ječel Garry na celou třídu.
„To se tedy nevrátil,“ sevřela rty profesorka Bumbrlíková. „Nikdo takový neexistuje! Vůbec netuším, o kom to mluvíš!“
„O Vy-tušíte-kom?“ navrhla Pasta Patlalová.
„To právě netuším! Nikoho takového neznám! Nikdo takový neexistuje!“ začala Bumbrlíková mlátit sevřenou pěstí do klávesnice, takže snímky prezentace začaly blikat a přeskakovat, než se jí nakonec povedlo vypnout počítač úplně.
„A máte to!“ rozchechtala se profesorka šíleným smíchem. „Teď se nic nenaučíte! Frk! Ale říkám vám, že Kamélius se dozví, jak šílené poměry tady panují! Ven! Padejte!“
Studenti Poblilvíru se začali jeden po druhém zvedat a odcházeli pryč.
„A ty se moc nesměj, Ty tam vzadu za tím dlouhánem s tupým výrazem!“ křikla ještě na Garryho. „Čeká tě školní trest! Zítra večer, v pět hodin! U mě v kabinetu! A pamatujte si – žádný zlý černokarbaník se nevrátil!“
Garry zlostně práskl aktovkou o lavici. „PODLE VÁS TEDY IGOR IGORY ZEMŘEL JEN TAK – SÁM OD SEBE?!“
„Kdo je Igor Igory?“
„Náš spolužák,“ řekla úslužně Brownie Levandulová. „Musela jste ho vidět na pondělní hodině s Brzybolem. Takový vysoký, bledý, s trochu nepřítomným výrazem…“
„A on je mrtvý? Frk! Jsem si téměř jistá, že jsem ho při hodině slyšela mluvit.“
„ANO, JE MRTVÝ!“ neovládl se opět Garry. „VRDLMRSMRST HO ZABIL PŘI POHÁRU TŘÍ KARBANICKÝCH ŠKOL!“
„A dost!“ zaječela profesorka Bumbrlíková. Pak vylovila z kabelky růžový chlupatý notes s obrázkem koťátka, vytrhla z něj stránku a něco na ni zuřivě naškrábala. „Tohle doneste profesorce McDonaldové.“
„COPAK JSEM NĚJAKÝ VÁŠ POSKOK?“
„Padejte!“
Garry vzal papír a vyběhl na chodbu. Po krátkém bloudění po hradě dorazil k učebně stylu hry a zaklepal.
„Proč nejste na vyučování, Pokere?“ zeptala se jeho kolejní ředitelka, mírně vyvedená z míry tím, že Garry vstoupil doprostřed hodiny druhého ročníku.
„Poslala mě za vámi profesorka Bumbrlíková,“ řekl Garry a předal jí růžový lístek.
„Co se stalo?“ ptala se K. F. C. McDonaldová, když pečlivě pročetla dopis od profesorky Bumbrlíkové. „Je pravda, že jste profesorce Bumbrlíkové řekl, že je… tohle ani nepřečtu… a že jste na ni křičel, že se Doktor Vrdlmrsmrst vrátil?“
„Tak trochu,“ připustil Garry.
Profesorka McDonaldová otevřela zásuvku svého stolu. „Vezměte si kousek čokolády, Pokere.“
„Cože?“
„Říkám, abyste si vzal kousek čokolády!“ vrazila mu tabulku do ruky. „A koukejte sníst aspoň 200 gramů každý den, ať se vám trochu obalí nervy a netrefí vás mrtvice! Myslíte si, že se ke mně nedoneslo, jak vás musel profesor Grape v pondělí zpacifikovat?“
Druháci se zasmáli. Garry jim, jen co se profesorka McDonaldová otočila, ukázal prostředníček.
„Karban je především o tom, umět ovládnout své emoce, Pokere,“ pokračovala. „Nikdy nezvítězíte, pokud takhle vyletíte na každého, kdo se na vás trochu křivě usměje. Už jste sežral tu čokoládu?"
„Ještě ne.“
„Tak na co čekáte?!“ štěkla profesorka McDonaldová. „Asi je pravda, že pár lekcí sebeovládání vám jen prospěje. Profesorka Bumbrlíková pro vás navrhuje písemný trest. A já s tím souhlasím,“ zamračila se. „Třeba si aspoň zapamatujete, že nevhodné chování v hodinách Mercedes Bumbrlíkové by vám mohlo vynést něco podstatně horšího než školní trest.“
„Co?“ ušklíbl se Garry pohrdavě. „Utlučení růžovým plyšovým koťátkem?“
„Zkuste občas použít to, co máte mezi ušima, Pokere!“
„Vlasy?“ prohrábl si Garry neuspořádaný účes.
Profesorka hrabala zuřivě v šuplíku, jestli by se tam nenašla nějaká čokoláda i pro ni. „Mozek, Pokere! Mozek! Na Mercedes Bumbrlíkovou si musíte dávat pozor, rozumíte?“
„Vždyť jsem říkal pravdu!“ hádal se Garry. „Vrdlmrsmrst se vrátil. Já to vím, vy to víte, Trumpál to ví, dokonce i Von to ví, a to je co říct… nevím, proč s tím má Bumbrlíková takový problém. A to jsem jí ani nestihl říct, že jsem Vrdlmrsmrstův syn!“
Ve třídě nastal povyk a někteří žáci slabších povah se začali poplašeně zvedat.
„Sednout!“ okřikla je profesorka. „A vy, Pokere, vy si opravdu začněte dávat pozor na jazyk. Vážně si myslíte, že je dobré, když všichni vědí, že jste syn Toho-jehož-jméno-neumíme-vyslovit?“
Garry přitakal. „Určitě. Aspoň si každý řekne: přestože jeho otec je šílenec, padouch a masový vrah, on sám je dokonalý klaďas bez chyby, který jediný může spasit karbanický svět.“
„Nebuďte směšný, Pokere!“ vyštěkla. „A dojezte konečně tu čokoládu!“
„Díky, nemám hlad a…“
„Jezte,“ řekla profesorka chladně. „A řekněte mi ještě jednu věc: Vy jste neposlouchal projev profesorky Bumbrlíkové na zahajovací večeři?“
„Ne… ano… totiž, trochu…“ blábolil Garry. „Ano… říkala něco, že se ministerstvo bude naší – myslím jako vaší… nemyslím teda přímo vaší, spíš Trumpálově – škole do všeho plést.“
„Na to jste přišel sám nebo vám to přeložila ta nesnesitelná šprtka?“



Seznam kapitol 5. dílu:

1: Polibek pro Davida*2: Sezimovo náměstí 13*3: Nigrusův ehm řád *4: Vznešený a starobylý rod Fleků*5: Ministerstvo financí - sekce karetních her a hazardu - oddělení dohledu nad nezletilými karbaníky*6: Hanka Hatebadová*7: Celkem nic podstatného*8: Profesorka Bumbrlíková*9: Školní trest*10: Tamten a Slunečník*11: Polenská vrchní výchovná poradkyně*12: U Sedmi kulí*13: Trumpálova armáda*14: Piky a kříže*15: Noční můra*16: Ďábel na horách*17: Vánoce na konci světa*18: Bimbo v šachu*19: Věci neviděné i předvídané*20: Grapeova nejhorší vzpomínka*21: Kariérní poradna*22: Maturita*23: Dělostřelecká příprava*24: Pal!*25: To je vše, přátelé

Žádné komentáře: