Úvod

Vítejte na stránkách karbanického učně Garryho Pokera, černovlasého chlapce bez brýlí a s očima neznámé barvy (a s jizvou na zadku).
Račte vstoupit do světa prachsprosté parodie na příběhy jednoho nejmenovaného nezletilého kouzelníka: Harryho Pottera. Asi není správné jmenovat nejmenované kouzelníky, ale chceme, aby tyto stránky našli i lidé, co napíší do vyhledávače Harry Potter parodie, protože tohle je parodie na Harryho Pottera (skvěle, už je to tady třikrát!).

sobota 5. září 2015

5-11: Polenská vrchní výchovná poradkyně

Kapitola jedenáctá, v které se Mercedes Bumbrlíková rozhodne dotáhnout vzpouzející se, kopající a odporem křičící Střední školu karbanu a hazardu do století Ovocného netopýra.

Polenská vrchní výchovná poradkyně


Téma dne

„Už jsi četl Kartáře?“
„Hele, už jste viděli dnešního Kartáře?“
„Četli jste ten článek v Kartáři?“
„Co to píšou v Kartáři za nesmysly? To je pravda!“
„Četli jste už noviny?“
Garry otráveně pozoroval a poslouchal bzukot u snídaně. „Co všichni vyvádějí kvůli nějakému nesmyslu v novinách? Sakra, nemůžou si dát pohov a…“
„Ahojte,“ usmála se Támhleta a přisedla si k jejich stolu. „Už jste četli dnešního Kartáře?“
Garry spolkl verzálkovou repliku a zanořil lžíci do krupicové kaše.
„Ne,“ zavrtěla Brownie hlavou.
Támhleta se na ni překvapeně zadívala. „Od kdy ty jíš u našeho stolu?“
„Ona stejně všechno ví,“ řekla Hormona. „Navíc, když teď Von nemluví, myslela jsem, že…“
Támhleta vykulila oči a vyjekla: „Von nemluví? Co se ti stalo? Co tě trápí?“ zalomcovala se svým bratrem.
„Nedostatek spánku,“ odtušila Brownie a smyslně olízla granko ze své lžíce.
„Co je to za nesmysl!“ mračila se Támhleta. „Vždyť od pátku skoro nevytáhl paty z postele!“
„Kolikrát vám to musím říct, že být v posteli a spát je něco jiného!“ práskla Brownie lžící o tác. „Vážně, děvčata, zamyslete se nad sebou! A ty se posaď,“ zavrčela na Támhletu, „ať nám nevyneseš spaní! Nebo podle tebe možná byní v posteli!“
„Bytí v posteli,“ opravila ji Hormona. „To fakt nikdo nemáte Kartáře?“
„Já mám Kartáře,“ zastavil se u nich odcházející Igor Igory.
„Díky,“ vytrhl mu Garry noviny z ruky. „Tobě už stejně není nic platný!“
„Protože jsem ho četl? To přece neznamená…“
„PROTOŽE JSI MRTVÝ! A TEĎ PADEJ!“ Hodil noviny doprostřed stolu a všichni kromě nepřítomně zírajícího Vona začali číst.

„STANDARDNÍ A TRANSPARENTNÍ VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ?!“ rozčílil se Garry. „TO NEMŮŽOU MYSLET VÁŽNĚ, TO BY BYL TRUMPÁLŮV KONEC!“
„Tamten Svislej?“ zachechtal se Von a přidal tak šesté a sedmé slovo za posledních 36 hodin.
Brownie ho políbila na tvář. „To, co říká Mufius Malejfuj, je taky síla! Jako vystřižené z reklamy na vložky!“ rozesmála se.
„Hlavně, že se bavíte,“ umlčela je Hormona. „Mercedes Bumbrlíková byla jmenovaná vrchní výchovnou poradkyní v Polné! Jsem jediná, kdo si tady uvědomuje, co to znamená?“
„Jo,“ vyprskla Támhleta. „Vědomí, že škola je pod kontrolou ministerstva, mi dodává pocit jistoty a bezpečí… Panebože! To je pitomec!“
„Přijde vám to směšné?“ naklonil se k jejich stolu Cracko. „Uvidíme, kdo se bude smát naposled. A počítejte, že můj otec se o tomhle dozví,“ řekl líně.
„OPRAVDU, MALEJFUJI?“ chytil ho Garry za límec. „TVŮJ OTEC SE O TOM DOZVÍ? BU BU BU! PAMATUJ SI, ŽE JESTLI MĚ JENOM TROCHU NAŠTVEŠ, TAK SE O TOM DOZVÍ MŮJ OTEC – A UVIDÍŠ TO TÓČO!“
Zanechali Majejfuje v jídelně o samotě s jeho bezmocným výrazem a vyrazili na první hodinu.  Zatímco Garry, Von a Támhleta se otráveně ploužili do sklepení na hodinu rozdávání a míchání, Brownie na chodbě nervózně odtáhla Hormonu stranou, do výklenku mezi dórským a korintským sloupem.
„Co se děje?“
„Hm,“ skousla Brownie ret. „Igor je opravdu mrtvý?“
„Znáš Garryho,“ vyhnula se Hormona přímé odpovědi.
„A kdyby náhodou byl, tak…“ rozhlídla se Brownie opatrně. „Nevíš, je nekrofilie trestná?“

Inspekce

Tak trochu očekávali, že profesorka Bumbrlíková zavítá na svou první inspekci do hodiny rozdávání a míchání, ale tam se neukázala. Garry se nedokázal rozhodnout, jestli je to dobře nebo špatně.
„Ohodnotil jsem vaše úkoly známkami podle nového metodického pokynu naší vrchní výchovné poradkyně,“ vysvětloval Australus Grape s otráveným výrazem.
„Hurá!“ zajásal Garry. „Počkat, jak to, že má ten parchant úkoly už opravené, když jsme je neodevzdali?“ zašeptal udiveně Vonovi.
„Protože ten parchant, Pokere, minulý týden říkal, že máte úkol odevzdat do pátku!“ zasyčel mu Grape do ucha. „Takže se neradujte, máte za pět podle jakéhokoli známkování!“
„Kdybych ten úkol napsal, tak bych ho teď vzteky roztrhal,“ ušklíbl se Garry.
Grape pokračoval: „Abyste měli skutečnou představu o svém výkonu, uvedl jsem do závorky i původní, mnohem výstižnější klasifikaci. Například tady slečna Čírková má hodnocení jedna mínus, v závorce čtyři. Důrazně vám všem doporučuji, abyste věnovali této druhé známce mnohem větší pozornost, protože kromě Debila Dlouhého Z. se maturity dožijete pravděpodobně všichni, zatímco paní výchovná poradkyně může ze své funkce velmi rychle zmizet – a na škole opět zavládne klid a mír.“
„TO NENÍ PRAVDA! JSTE SPROSTÝ LHÁŘ!“ vyletěl Garry z lavice a mířil na Grapea obviňujícím prstem. „NIGRUS TRUMPÁL BYL, JE A BUDE ŘEDITELEM TÉHLE ŠKOLY A ZE SVÉ FUNKCE ZMIZÍ JEN PŘES SVOU MRTVOLU!“
„Vážně, Pokere, nechtěl byste si vyčistit kolena?“ rozpřáhl Grape ruce.
„Kolena?“ zarazil se Garry, až zapomněl řvát.
„Protože ničím jiným evidentně neposloucháte!“
„JÁ POSLOUCHÁM UŠIMA!“
„V tom případě,“ naškrábal Grape něco na papírek a podal ho Garrymu, „se ozvěte tomuto pánovi z plzeňské nemocnice. Je to ředitelův dobrý známý, jeden z nejlepších odborníků v oboru otorhinolaryngologie.“
Na hodinu věštění z karet už profesorka Bumbrlíková dorazila.
„Fuj! To jsem se lekla!“ vyjekla Sevilla Tříhlavňová, když hlava polenské výchovné poradkyně poklopem v podlaze nahlédla do její učebny.
„Vy jste překvapená? Frk!“ zamrkala a zafrkala Bumbrlíková. „To asi není úplně správně…“
„Samozřejmě, že jsem překvapená!“ zahuhlala profesorka Tříhlavňová. „Kdo by nebyl! Kdyby se vám u nohou najednou objevil růžový gremlin a mluvil na vás, taky…“
„Frk! Prosím?“ vysoukala se profesorka Bumbrlíková do učebny a rozevřela svůj růžový chlupatý notes.
„Spíš critter,“ prohlédla si ji profesorka Tříhlavňová podrobně. „Gremlini mají větší uši.“ Žáci se rozesmáli.
„Ticho! Frk!“ okřikla je Bumbrlíková a udělala si první poznámku. „Můžu se zeptat, jak dlouho už tady učíte?“
„Třicet pět let,“ řekla profesorka Tříhlavňová. „Na den, čtyři měsíce a sedm dní přesně.“
„Dobře… frk… a jak dlouho tady ještě budete učit?“
„Prosím?“
Mercedes Bumbrlíková povytáhla obočí. „No, to byste asi taky měla vědět. Když učíte věštění z karet… frk! Frk! Frk!“
„Myslím,“ otočila Sevilla Tříhlavňová kartu z balíčku na stole, „že tady zůstanu ještě nejméně osm let!“
„Jak jste na to přišla?“ zamračila se Bumbrlíková.
„Osmička,“ ukázala ji profesorka věštění otočenou kartu.
Profesorka Bumbrlíková zavrtěla hlavou a něco naškrábal do svého sešitu. „Tak o tom pochybuji.“
Úterní výuku Mercedes Bumbrlíková se svým chlupatým sešitem nenavštívila, takže celý Poblilvír měl to štěstí se s ní potkat až ve středu, na hodině obrany proti švindlování.
„Dnes začneme první kapitolou učebnice Vimprda Šmouly,“ řekla, když se všichni usadili. „Otevřete si učebnici na straně…“
„394?“ navrhla Hormona.
„Na straně osm, frk! A budeme si hezky číst!“ zachrochtala Bumbrlíková a sama zabořila nos do Šmoulovy učebnice. „Co je to obrana proti švindlování? Nejprve si musíme říct, co vůbec znamená pojem obrany proti švindlování,“ začala číst uspávacím hlasem.
Hormona otráveně otevřela Propedeutický úvod základů obrany proti švindlování pro začátečníky a po chvilce se přihlásila.
„Co zase chceš, Ty s těma… no…?“ zavrčela na ni profesorka Bumbrlíková.
„Už mám první kapitolu přečtenou,“ prohlásila Hormona. „Je to jedna a půl stránky!“
„Tak si přečti druhou kapitolu a nevyrušuj ostatní,“ zpražila ji Bumbrlíková pohledem.
Hormona štítivě zvedla Propedeutický úvod za roh stránky. „Mám přečtenou celou učebnici. Jestli se tomu tak dá říkat.“
„Vážně? Tak mi tedy vysvětli, frk, co myslí Šmoula termínem careflex ve třinácté kapitole?“
„Careflex, nebo správně card-reflex, je speciálně upravené sklo na povrchu karetního stolu, které umožňuje pod správným úhlem vidět spodní stranu ležící karty. Používal se od 30. let v černých karetních hernách a dnes je jeho používání zakázáno. Ovšem Šmoula to podstatně zjednodušuje a myslí tím jakékoli lesklé sklo.“
„Careflex je sklo? Frk, no jo, to by dávalo smysl,“ šeptala si pod nos. „Co si myslíš, že děláš?!“
„Čtu si,“ řekla Hormona nevinně.
„To ale není učebnice Vimprda Šmouly!“ rozčilovala se profesorka Bumbrlíková. „Frk!“
Hormona přikývla. „Není. Tohle je TýKa Girl.“[1]
„A to není učebnice Vimprda Šmouly!“ zrudla Bumbrlíková vzteky. „Takže to nemá v mojí hodině co dělat!“
Hormona zvedla obálku, aby na ni profesorka viděla. „Ale tady je 278 rad do života jen za 29,90 a navíc jsem k tomu dostala zdarma tenhle malý růžový balíček pasiánsových karet Hello Kitty.“
„Ten chci!“ vzdychla Pasta.
„Smůla, já jsem ho viděla první!“ přiřítila se Bumbrlíková k Hormonině lavici. „Zabavuje se! A nemysli si, že ho dostaneš zpátky na konci školního roku! A teď si koukej otevřít Úvod do prepoZáklady úvoduPropaudi… učebnici! Máme se učit obranu proti švindlování!“
„Bez urážky,“ olízla si Hormona prst a otočila na další stránku, „ale v TýCe se dozvím mnohem víc. Jak se ubránit švindlování, jak se ubránit znásilnění… A je tady i test:…“
„Dost!“ zakřičela Bumbrlíková. „Máš školní trest! Zítra v pět v mém kabinetu!“
„Nemůžu, mám už trest s profesorem Grapem,“ odtušila Hormona.
Na rozpáleném čele profesorky Bumbrlíkové by se v tu chvíli daly smažit lívance. Malýma zarudlýma očkama těkala po třídě, až se zastavila u Vona.
„Ty s tím zrzavým vrabčím hnízdem na hlavě!“ ukázala na něj prstem. „Máš školní trest! Zítra v pět v mém kabinetu!“
„N-n-nemůžu,“ projevil Von nečekaný dostatek duchapřítomnosti. „Mám trest s McDo… s profesorkou McDonaldovou.“
Bumbrlíková škubla hlavou vedle k Brownie. „Máš školní trest! Zítra v pět v mém kabinetu!“
Brownie se na ni nevinně usmála: „Nemůžu. Ve čtvrtek jsem celý večer v ředitelně.“
„Tak Ty vzadu za tím dlouhánem s tupým výrazem!“ zaměřila se na Garryho. „Máš školní trest! Zítra v pět v mém kabinetu!“
Garry, který se právě probral, na ni nechápavě zamžoural.
„Nebo snad taky něco máš?!“
„Nemám, co bych…“
„Výborně, frk!“ plácla dlaní do katedry.
„Pokere!“ přiřítila se ke Garrymu u snídaně K. F. C. McDonaldová. „Co to má znamenat?! Slyšela jsem, že jste včera zase dostal školní trest!“
„To je pravda,“ zamručel Garry.
„Copak jsem vás nevarovala? Říkala jsem přece, že se máte ovládat!“ zlobila se profesorka. „Navíc zmeškáte trénink!“
„JÁ ZA TO NEMŮŽU!“ ohnul Garry vteky hliníkovou lžičku do pravého úhlu. „TO HORMONA!“
Profesorka McDonaldová se na ni zlostně podívala. „Je to pravda?“
„Jen jsem s paní pro… s paní profesorkou probírala kvality učebnice Vimprda Šmouly,“ bránila se Hormona. „Nemůžu za to, že Garry dostal školní trest!“
„Odečítám Poblilvíru deset bodů,“ zamračila se profesorka a odešla.
Hormona loupla okem po Garrym. „Žalovníček žaluje, pod nosem si maluje, namaloval husu, ta mu dala pusu!“
Vzápětí Garryho ročník (tedy alespoň studenty Poblilvíru a Peklospáru) čekala hodina stylu hry a výchovná poradkyně Mercedes Bumbrlíková na ní samozřejmě nechyběla.
„Teď dostane co proto,“ zamnul si ruce Garry.
„Kdo?“ zeptal se Von.
„To je jedno,“ zachechtal se temně Garry, „my na tom nemůžeme prodělat.“
„Dobrý den,“ pozdravila je profesorka McDonaldová a na Mercedes Bumbrlíkovou se ani nepodívala. „Pane Křivý, rozdejte prosím opravené domácí úkoly.“
„A sakra…“ zaklel Garry.
„Frk!“ připomněla se popotažením nosem profesorka Bumbrlíková.
„Mercedes, vy jste tady?“ otočila se na ni K. F. C. McDonaldová sladce.
„Jen jsem se chtěla ujistit, frk, jestli jste dostala můj vzkaz ohledně dnešní inspekce.“
Profesorka McDonaldová stáhla rty. „Tak nějak jsem ji očekávala i bez vašeho vzkazu.“
Mercedes Bumbrlíková otevřela blok a udělala si první poznámku. „Mohla by učit věštění z karet,“ zašeptala tak, aby to všichni slyšeli.
„Takže začneme,“ spráskla ruce profesorka McDonaldová. „Všichni si připravte balíček žolíkových karet a…“
„Ještě se zeptám,“ zatočila profesorka Bumbrlíková v ruce obří růžovou propiskou, „jak dlouho už vyučujete v Polné?“
„Třicet dva let,“ zasyčela už lehce podrážděně profesorka McDonaldová. „Uchopte balíček do pravé ruky a levou opatrně sejměte…“
„Další věc,“ přerušila ji opět Bumbrlíková. „Používáte při hodinách powerpointové prezentace?“
„Ne!“ řekla úsečně profesorka McDonaldová a opět se otočila čelem k třídě. „Jak říkám, uchopte balíček do pravé ruky. Levou sejměte vrchních pět karet, přičemž zbytek balíčku…“
„Frk!“ ozvala se znovu profesorka Bumbrlíková. „Co si myslíte o profesoru Trumpálovi? Myslíte si, že na řízení školy stačí?“
„PŘESTAŇTE MĚ POŘÁD PŘERUŠOVAT!“ okřikla ji K. F. C. McDonaldová. „JÁ TADY MÁM HODINU, JESTLI JSTE SI NEVŠIMLA! TAK SI STRČTE NOS DO TOHO SVÉHO PODĚLANÉHO NOTÝSKU A NESKÁKEJTE MI DO ŘEČI!“
„A ona mě bude poučovat, jak se mám před Bumbrlíkovou ovládat,“ zamračil se Garry.
V Garrym hrklo, když si na začátku odpolední hodiny péče o obyčejné tvory všiml růžové korpulentní postavy, jak si to k nim štráduje přes školní pozemky. Nenápadně upozornil své kamarády.
„Chudák Fifinka,“ zasmušil se Von. „Snad ji Bumbrlíková nevyrazí!“
Profesorka Bumbrlíková se zastavila v uctivém odstupu, několik metrů za Hybridovými experimentálními záhonky. Pečlivě sledovala výuku a dělala si poznámky.
Když hodina skončila a Fifinka zmizela ve svém kabinetu (v psí boudě vedle Hybridovy hájenky), Bumbrlíková se vmísila mezi studenty.
„Ráda bych se zeptala,“ zastavila se u Palmy s Pastou, „nemáte pocit, že na vás učitelka při hodině trochu moc štěká?“
„Vůbec ne,“ rozplývala se Palma. „Ona je tak úžasňoučká!“
„Prý tady došlo k nějakým zraněním!“ nevzdávala se Bumbrlíková.
„To je pravda,“ ozval se Cracko Malejfuj. „Napadla mě! Při minulé hodině mi rozkousala mé nejlepší kalhoty a pokusila se mi… hm… osouložit nohu, paní profesorko!“
„Sexuální obtěžování!“ zvedla Mercedes Bumbrlíková obočí. „Tady došlo před týdnem k tak závažnému případu harašení ze strany učitele a nikdo s tím nic nedělá? To je skandál!“
„JAK TO, ŽE S TÍM NIKDO NIC NEDĚLÁ!“ zakřičel na Bumbrlíkovou Garry. „DONESL JSEM ZA TO FIFINCE VĚNEC BUŘTŮ!“
„Nekřič na mě, Ty tam vzadu!“ otočila se profesorka Bumbrlíková. „Školní trest! Dneska v pět v mém kabinetu!“
„TO MI VŮBEC NEVADÍ! JÁ UŽ JEDEN MÁM!“

Po trestu

Když Garry ve čtvrtek večer odcházel z kabinetu profesorky Bumbrlíkové, bylo krátce po půlnoci. Takže vlastně už nebyl večer ale noc, a nebyl čtvrtek ale pátek. Z několikahodinového zírání na obrázky koťátek měl oči jako nakládané cibulky – stejně skelné a stejně pálivé.
Domníval se, že ve společenské místnosti už nikdo nebude, ale Von s Hormonou tam na něj ještě čekali.
„CO DĚLÁTE V MOJÍ LOŽNICI?!“ obořil se na ně. „JSEM K SMRTI UNAVENÝ, PÁLÍ MĚ OČI A NEJSPÍŠ SE MI Z TOHO NEUSTÁLÉHO KLIKÁNÍ ZANÍTILY ŠLACHY NA RUCE! A VY SI SEM PŘIJDETE A BUDETE MĚ PROVOKOVAT?!“
Von se tázavě otočil na Hormonu: „Zabijeme ho hned, nebo ho budeme nejdřív mučit?“
„Na, Garry,“ podala Hormona Garrymu dvě malé krabičky. „Tygří mast a Ophtalmo-Azulen. Nic jiného jsem nesehnala. To by ti mělo pomoct.“
„Díky,“ zabručel Garry, vytrhl jí krabičky z ruky a začal si natírat zápěstí. „To je úleva!“
„Hlavně nezapomeň na oči, máš je úplně zarudlé,“ připomněl mu Von.
Garry otevřel druhou mast a prsty si ji začal vtírat do očí. „Ááá! Co to je? Pomóóóc! Dejte to pryč! Au! Au! Au! Ááááá!“
Von ho pobaveně sledoval. „Sakra,“ podrbal se ve vlasech, „zdá se, že to někdo musel prohodit.“
„Měl by sis jít stěžovat,“ podotkla Hormona, když se jim podařilo propláchnout Garrymu oči a snížit tak jeho bolest na – pro všechny – přijatelnou úroveň.
„TAKY, ŽE BUDU!“ zavřeštěl Garry. „ASI BYSTE SI MĚLI JÍT ROVNOU BALIT, PROTOŽE ZÍTRA JEDETE DOMŮ! NEBO ROVNOU DO AZ-KARBANU!“
„Já věděl, že jsme ho měli rovnou zabít,“ naklonil se k Hormoně Von. „To mučení byla jenom ztráta času.“
„Myslela jsem, že by sis měl stěžovat na Bumbrlíkovou, Garry,“ zavrčela Hormona. „Nutit tě prohlížet si při školním trestu obrázky koťat je v rozporu se školním řádem!“
„To vážně?“ podivil se Von.
„Školní řád, dodatek XII: S účinností k 1. září 1947 se zakazuje udělovat školní tresty v podobě tělesných trestů, trestů vězení a trestů spočívajících v promítání obrázků roztomilých zvířat a zejména jejich mláďat,“ odcitovala Hormona.
„K čemu by to bylo?“ promnul si Garry ztěžka zmučené oči. „Jak dlouho by Bumbrlíkové trvalo, než by u Fuče prosadila novou vyhlášku, která by to povolila?“
„Dneska je čtvrtek,[2] takže jestli to stihne během zítřka donést na ministerstvo, v pondělí bychom mohli mít vyhlášku na škole,“ počítala Hormona.
Garry vzdychl. „Tak vidíš.“
„Příšerná ženská,“ zamračila se Hormona. „Vůbec nic se od ní nenaučíme! Vždycky jsem si myslela, že Ferblová, Zkrocený, Pims, ŠUTA, Skalárová, Proutková, Tříhlavňová a McDonaldová jsou mizerní učitelé, ale co je moc, to je moc! Musíme s tím něco udělat!“
„Zapomněla jsi na Grapea,“ zaskučel Garry.
„Jestli je někdo dobrý učitel, nezáleží na tom, jestli si ucvrnkává nadšením do kalhot, když slyší tvoje jméno, Garry!“
„Mohli bychom to tu celé vyhodit do povětří,“ navrhl Von. „Garryho tatínek a jeho kamarádi by nám s tím určitě rádi pomohli.“
„NECH SI TY VTIPY!“
„Každopádně, myslela jsem něco míň drastického,“ prohlásila Hormona.
„Tak jenom zapálit,“ snažil se Von.
„Ne!“ umlčela ho Hormona. „Popravdě, přemýšlela jsem o tom a…“
„…šla jsem do knihovny,“ doplnili ji Garry s Vonem.
„Představte si, že umím přemýšlet i jinde,“ ušklíbla se na ně Hormona. „Napadlo mě, že bychom se mohli obranu proti švindlování učit sami. A dokonce bychom tím zabili dvě mouchy jednou ranou!“
„To chceš říct, že bychom si sami a dobrovolně přidávali učení navíc?!“ zakuckal se Von.
„Jde o to, Vone, že jak nám Garry pravidelně připomíná – DOKTOR VRDLMRSMRST SE VRÁTIL, JESTLI JSTE SI TOHO NÁHODOU NEVŠIMLI! Obranu proti švindlování budeme brzo potřebovat víc, než by se nám mohlo líbit. A jestli se s Bumbrlíkovou za celý rok naučíme akorát rozpoznávat plemena koček, musíme se naučit bránit se sami!“
„Jak jsi to myslela, že tím zabijeme dvě mouchy jednou ranou?“ zajímal se Garry.
Hormona se k nim spiklenecky naklonila. „Totiž, jestli se máme začít sami učit obranu proti švindlování, budeme potřebovat učitele.“
„To mě docela štve, že k učení jsou potřeba učitelé,“ zabručel Von. „Nešlo by to bez nich?“
„Nepřerušuj mě, Vone,“ zamračila se Hormona. „Budeme potřebovat učitele. A napadlo mě, že pokud by naším učitelem byl někdo, kdo je protivný jak noc, řve na nás, neustále si na nás vybíjí vztek a zoufale potřebuje něčím zaměstnat, mohlo by to pomoct jeho duševnímu stavu a tím i náladě v celém kolektivu. Co ty na to, Garry?“
„NIKDY!“ vyletěl Garry zpod deky, z křesla i z kůže. „NENECHÁM SE DOUČOVAT GRAPEM JEN PROTO, ABYCH MU POMÁHAL LÉČIT SI MINDRÁKY! NA TO ZAPOMEŇ!“
„Popravdě,“ odkašlala si Hormona, „myslela jsem, že bys tím učitelem byl ty, Garry.“
„Já?“ nafoukl se Garry.
„Deset důvodů, proč Garryho nenávidím. Bod sedm: je to učitel,“ zabrblal si pro sebe Von.
„Ty, Garry,“ přikývla Hormona. „Podívej, taky z toho nejsem nijak nadšená, ale opravdu tě potřebujeme nějak zaměstnat. Navíc, přestože prolejzáš školu s odřenýma ušima – jestli vůbec, nedá se ti upřít určitý talent na obranu… a neskutečné štěstí ve všem, co děláš. A máš charisma,“ polkla, „snadno přesvědčíš ostatní, aby na tvoje hodiny přišli.“
„Už jenom proto, aby viděli ten propadák,“ neodpustil si Von.
„Možná máš pravdu, Hormono,“ přitakal Garry. „Byl jsem to koneckonců já, kdo v prvním ročníku zachránil modré žaludové eso. A byl jsem to zase já, kdo zase v prvním ročníku zachránil školu před nebezpečím z Tajemné stoky!“
„Ehm,“ odkašlala si Hormona.
Garry ale pokračoval: „A byl jsem to já, kdo loni cestoval v čase a zachránil Sirénuse Fleka před návratem do Az-Karbanu! A kdo vyhrál o prázdninách Ohnilý pohár? Zase já! Kdo se setkal tváří v tvář s Doktorem Vrdlmrsmrstem? Chvilka napětí… JÁ!“
„Tvoje skromnost je jedna z věcí, které na tobě všichni tak milujeme, Garry,“ usmála se Hormona. „Takže souhlasíš?“
„Dobře, ale ty mi budeš nosit pomůcky na hodiny,“ ukázal na Vona. „A ty, Hormono, se musíš postarat o všechny organizační věci,“ ukázal na Hormonu. „Musíš zajistit místo a hlavně zařídit, aby se o tom všichni dozvěděli a přišli!“
Zpoza rohu se vyšourala Brownie v průsvitném růžovém tílku, které snad mělo plnit funkci noční košile. „To bych mohla zařídit já,“ usmála se. „Ale pro dnešek už končíme, krčím se tady už hodinu a je mi zima. Pojď do postele, chlupáčku!“
„Garry, probuď Vona, půjdeme do postele všichni,“ zvedla se Hormona. „Někteří z nás i spát.“


[1] TýKa Girl, celým jménem „Týdeník Kartářek-Girl“, je mutace Týdeníku kartářek pro dospívající dívky.

Žádné komentáře: